Informera dig om dina kunder och din personal
Ge endast bort Gåvokort med gåvor som ni vet att mottagaren kommer ha användning för. Då kan det bli ett extremt bra sätt att knyta era kunder närmare samt bygga starkare relationer med era anställda. Ta tid att tänka igenom era gåvokort och vilket som passar bäst.
När du lägger tid på att hitta ett personligt gåvokort visar du verklig omsorg om kunden och det kommer att bidra till att er relation stärks ytterligare.
För att detta ska vara möjligt bör du ta för vana att införa lite vanligt sunt small talk i relationen till din kund. Den information om kundens personlighet och intressen som du får då är ovärderlig.
Ta för vana att notera den personliga input som du får ifrån kunden. Detta kan bli en guldkista för er framtida relation och kommande affärer.
Kanske låter det lite cyniskt att man ska lära känna sin kund för att tjäna pengar men det är inte fullt så illa som det låter. Faktum är att kunden vill tjäna pengar på dig också. Av en eller annan anledning har kunden valt att göra affärer med ditt företag så att lägga tid på att lära känna kunden är goodwill och att bygga relationer.
Det är således bra. Det kan till och med förbättra den där bakomliggande orsaken till att ni gör affärer med varandra. Att du lyssnat på din kund visar omsorg och respekt så du som företagare har absolut ingenting att förlora på det.
Med hjälp av den information du får om din kund och din personal tar du dig sen tid att välja ett gåvokort som blir en personlig och passande gåva. Så, lyssna på din kund, lär känna din kund och skriv ner den information du får om vad kunden tycker om och vilka intressen kunden har. Du har allt att vinna på detta. Pröva så får du se.